Vrijwilligers gezocht

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die ons helpen bij het digitaliseren van schoolboeken voor leerlingen met een leeshandicap.

Stichting Toegankelijke Informatie stelt zich ten doel om voor mensen met leesproblemen, en in het bijzonder voor dyslectici, schoolboeken digitaal beschikbaar te maken voor het gebruik met compenserende (dyslexie)-software. Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers om ons productieteam te versterken. Het productieteam bewerkt foto pdf van schoolboeken met tekstherkenningssoftware (OCR) en zorgt voor toegankelijke bestanden die door dyslexiesoftware voorgelezen kan worden. Wij werken met het OCR-programma Abbyy Finereader.

Wat vragen wij van u?

• U heeft affiniteit met mensen met leer- en of leesproblemen en in het bijzonder dyslexie;
  • U heeft ervaring met ocr-software (Abbyy Finereader) en/of u bent bereid een interne training te volgen die wij u aanbieden;
  • U heeft of krijgt ervaring met dyslexiesoftware;
  • U heeft de beschikking over een personal computer;
  • U kunt vanuit thuis minimaal 5 uur per week werken, op een door u zelf te bepalen tijd.

Wat wij bieden:

• Flexibel vrijwilligerswerk, op het moment dat het u uitkomt;
  • Een fijn team van collega vrijwilligers;
  • Het kunnen beschikken over de benodigde software gedurende de duur van het project;
  • U ontvangt training in het digitaliseren van schoolboeken en werkt aan uw deskundigheid;
  • U ontvangt een vrijwilligersvergoeding op basis van het aantal gewerkte uren (€ 5 per uur met een maximum van € 1.900 per jaar).

En bovenal veel plezier en voldoening. U draagt bij aan een succesvolle schoolcarrière van leerlingen met leesproblemen!

Nieuwsgierig geworden? Neem voor meer informatie contact op met Henriëtte Weststrate:
Telefoon 06-10442037 of e-mail: info@stichtingti.nl